- — Good afternoon, madam.
- — Good afternoon, sir. How can I help you?
- — Yes. I’d like to withdraw $ 500.
- — But you could have used our ATM machine for that purpose. It’s very easy and fast.
- — Well. I have just tried to access my account several times there. But I guess something is wrong with the machine.
- — OK. Are you sure you entered the correct pin number?
- — Absolutely. I’ve been your customer for about 10 years already and I’ve never been denied the access.
- — OK, sir. Please, don’t worry. Let’s have a look at your account from my computer. Is it a saving or checking account?
- — It’s a checking account. Here is my ID, madam.
- — Thank you, Mr. Barney. Can I have your account number, please?
- — Sure. It’s 4558 6742.
- — OK. … Well. There is nothing wrong with your account, sir. So, what kind of transactions are you going to make now?
- — I want to deposit this check and withdraw $ 500, please.
- — OK. The money from your check should be in your account within 3 working days.
- — Yes, I know.
- — How would you like your cash?
- — In 50’s, please.
- — Just a minute. Here is your cash, sir. Please, ensure that you’ve got the exact amount of money.
- — Yes. Everything is right. And could I have my statement printed out, please?
- — Certainly, sir. Here you are.
- — Thank you for your help.
- — Have a nice day!
Перевод
- — Добрый день, мадам.
- — Добрый день, сэр. Чем могу вам помочь?
- — Я бы хотел снять со счета $ 500.
- — Но вы могли воспользоваться банкоматом для этой цели. Это очень легко и быстро.
- — Ну. Я только что пробовал несколько раз. Но, наверное, с автоматом какие-то неполадки.
- — ОК. Вы уверены, что ввели верный пин-код?
- — Безусловно. Я являюсь вашим клиентом уже 10 лет и никогда не сталкивался с отказом в доступе к счету.
- — Хорошо, сэр. Пожалуйста, не волнуйтесь. Давайте проверим ваш счет с моего компьютера. Это сберегательный счет или счет до востребования?
- — До востребования. Вот мое удостоверение личности, мадам.
- — Спасибо, мистер Барни. Скажите, пожалуйста, номер вашего счета.
- — Конечно. 4558 6742.
- — ОК… Что ж. С вашим счетом все в порядке, сэр. Итак, какие операции вы хотите сейчас совершить?
- — Я хочу положить этот чек и снять $ 500.
- — Хорошо. Деньги с чека придут на ваш счет в течение трех рабочих дней.
- — Да, я знаю.
- — В каких банкнотах вам нужна наличность?
- — В 50-долларовых, пожалуйста.
- — Минутку. Вот ваши деньги. Пожалуйста, убедитесь, что сумма верна.
- — Да. Все правильно. И еще, можно распечатать выписку с банковского счета?
- — Разумеется, сэр. Вот, возьмите.
- — Благодарю за помощь.
- — Хорошего дня!